سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خبری

12 نویسنده ای که برای تأمین هزینه های زندگی خود از اشتیاق خود در برابر زمان خود قیام کردند

1

1

6

-

735

 

در فیسبوک به اشتراک بگذارید

 

آن را توییت کنید

 

در Pinterest به اشتراک بگذارید

در گذشته ، زنان مجبور بودند نام مردان خود را بپوشند یا در مراسم های مذهبی بازنشسته شوند تا زندگی خود را وقف تحقیق و نوشتن کنند. به همین ترتیب ، زنانی بوده اند که با ایده های ابتکاری خود در جهت بهبود وضعیت اجتماعی ما تلاش کرده اند ، حتی اگر مجبور شده اند از بسیاری از موانع عبور کنند. برخی از آنها تا بعد از مرگ شناخته نمی شدند.

 

Bright Side می خواهد 12 زنی را به شما معرفی کند که برای بیان ایده های خود تلاش کرده اند و با گذشت زمان این دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنند.

 

1. هیپاتیا (قرن 4) ، اولین ریاضیدان زن تاریخ ، که از آزادی اندیشه دفاع کرد

12 نویسنده ای که برای تأمین هزینه های زندگی خود از اشتیاق خود در برابر زمان خود قیام کردند

© ویکی پدیا - آلفرد سیفرت

در قرن چهارم میلادی ، این زن مصری با اصالت یونانی گفت: "حق تفکر را برای خود محفوظ بدارید ، زیرا حتی فکر بد نیز بهتر از اصلا فکر نکردن است". ریاضیدان و ستاره شناس ، دختر و مرید ستاره شناس تئون اسکندریه ، هیپاتیا ، طبق دائرlopالمعارف بریتانیا ، "اولین ریاضیدان زنی است که زندگی و کار او مستند است." او در مورد هندسه ، جبر ، و نجوم نوشته است. او مکانیک و فن آوری های عملی را دوست داشت. برخی از مفاهیم آن حفظ شده است ، و در میان آنها ما برنامه ای برای بهبود اختراب ها (مفید برای ناوبری) ، آب ساکن ، هیدومتر برای اندازه گیری تراکم مایعات و هیدروسکوپ برای محاسبه سطح آب پیدا می کنیم. آب ، در میان دیگران.

 

تبلیغات

 

تبلیغات

 

2. هیلدگارد دو بینگن (قرن 12). او 300 سال از داوینچی جلوتر بود و اولین پزشک زن تاریخ بود

12 نویسنده ای که برای تأمین هزینه های زندگی خود از اشتیاق خود در برابر زمان خود قیام کردند

© ویکی پدیا

در آلمان ، او مادر تاریخ طبیعی ، اولین دکتر و دانشمند زن محسوب می شود. دو اثر اصلی وی Physica (مطالعه گیاه شناسی ، جانورشناسی ، زمین شناسی ، کانی شناسی و عناصر) و Causae et curae (بررسی علل و پیامدهای بیماری های مرتبط با داروهای گیاهی) است.

 

وی همچنین در مورد آناتومی بدن زن تحقیقاتی انجام داد و انواع مختلفی از جراحی ها را انجام داد. و علاوه بر همه اینها ، در زمان خود ، راهبه نگران محیط زیست بود. یکی از شعارهای او ، که امروزه نیز مطرح است ، این است: "زمین ، که زندگی انسان را تأمین می کند ، نباید آسیب ببیند. نباید نابود شود! ".

 

اگرچه او هیچ درس موسیقی نگذاشته است ، اما آهنگسازی های او بسیار زیبا هستند به طوری که وقتی اولین آلبوم او در قرن بیستم ضبط شد ، A Feather on Breath of God موفق به کسب یک گرمی پس از مرگ در سال 1983.

 

تبلیغات

 

تبلیغات

 

3- مری ولستون کرافت (قرن هجدهم) در نوشتن اولین حقوق زنان دفاع کرد

12 نویسنده ای که برای تأمین هزینه های زندگی خود از اشتیاق خود در برابر زمان خود قیام کردند

© کتابخانه عکس مری ایوانز / اخبار شرق

اعلامیه حقوق بشر در سال 1789 ، در جریان انقلاب فرانسه نوشته شد. با این حال ، ماری ولستون کرافت در نوشتاری با عنوان دفاع از حقوق مردان ، که بعداً با دفاع از حقوق زنان تکمیل شد ، از سند انتقاد کرد و گفت این سند شامل زنان نمی شود.

 

در قرن هجدهم ، زنان فقط نحوه نگهداری از خانه را یاد گرفتند و نه چیز دیگر. با این حال ، نویسنده شروع به درک اهمیت آموزش نسل های جدید هم سن و سالان خود کرد و اصرار کرد که زنان برای موفقیت در این مأموریت باید از حقوق مشابه مردان برخوردار باشند.

 

مری ولستون کرافت می خواست تحقیقات و ادعاهای خود را تعمیق بخشد ، اما قبل از رسیدن به هدفش درگذشت. نظرات او توسط معاصرانش بسیار خوب مورد استقبال قرار گرفت ، اما به دنبال مرگ وی ، سو mis تفاهماتی بوجود آمد.

 

این زن همچنین مادر نویسنده فرانکشتاین مری شلی بود ، اما وقتی دخترش هنوز کوچک بود درگذشت.

 

تبلیغات

 

4- مری شلی (قرن نوزدهم) فرانکشتاین را در 19 سالگی نوشت ، اما مجبور شد آن را ناشناس منتشر کند زیرا او زن بود

12 نویسنده ای که برای تأمین هزینه های زندگی خود از اشتیاق خود در برابر زمان خود قیام کردند

© آلبوم / Prisma / اخبار شرق

او که ماری گادوین متولد شد ، در یک چارچوب فکری بسیار پیشرفته برای زمان خود پرورش یافت. وی پس از از دست دادن مادرش در جوانی ، در سن 16 سالگی ، با پرسی شلی ، شاعر آشنا شد. او عاشق مرد جوان شد و در 19 سالگی همسر او شد. در همان سال ، پس از از دست دادن دختر اولشان و زندگی در فقر ، پرسی شلی ، لرد بایرون و مری در یک شب طوفانی یکدیگر را پیدا کردند و هر سه وارد مسابقه شدند تا ببینند چه کسی بهترین داستان ترور را می نویسد. . این هست